Akademia Malucha to przedszkole o profilu artystyczno – językowym, którego celem jest zapewnienie najwyższej jakości opieki nad dziećmi w wieku od 2,5 do 5 lat. Nasza kadra pedagogiczna współpracowała ze sobą by stworzyć bogaty, różnorodny i spójny program zajęć dydaktyczno – artystycznych, które wspomagać będą rozwój Państwa dzieci.
Zapewniamy zajęcia z zakresu:
• języka angielskiego i niemieckiego,
• rytmiki,
• plastyki,
• gimnastyki ogólnorozwojowej i korekcyjnej,
• ćwiczeń teatralnych,
• warsztatów kulinarnych.
Jako jedyni prowadzimy zajęcia z gimnastyki buzi i języka (lekcje dykcji) oraz kładziemy nacisk na wzbogacanie słownictwa i rozwijanie poprawnej polszczyzny. Także tylko u nas dzieci będą uczestniczyć w rozwijających wyobraźnię warsztatach rękodzielniczych, które uczą kreatywności i pomysłowości. Będziemy również zapoznawać naszych podopiecznych z zasadami zdrowego odżywiania się poprzez sadzenie i pielęgnowanie roślin w przedszkolnym ogródku. Organizowane będą również wycieczki do muzeów, kin, teatrów, ogrodu zoologicznego itp.
Tylko u nas, aby dać poszukującym rodzicom możliwość zaobserwowania jak ich pociecha oswaja się z Akademią Malucha, oferujemy jeden darmowy dzień pobytu w naszej placówce. Działamy z powołania, ogromnej sympatii do dzieci i potrzeby wspomagania ich w rozwoju.
Wychowawca grupy realizuje podstawę programową w oparciu o elementy założeń i pedagogiki Janusza Korczaka i Marii Montesorii.
Podstawowe założenia pedagogiki Janusza Korczaka:
-
dziecku należy się szacunek, powinno być traktowane jako podmiot, gdyż rozwija się dzięki własnej aktywności
-
wychowanie powinno być traktowane jako proces oparty na partnerstwie
-
dziecko powinno mieć zapewnione prawo do opieki
-
całe społeczeństwo dorosłych powinno być odpowiedzialne za warunki życia dziecka
-
powinno się poszukiwać i pogłębiać wiedzę o dziecku
-
wszelkie techniki zastosowane w działaniach pedagogicznych powinny wynikać
z założeń danego systemu opiekuńczo - wychowawczego
Założenia pedagogiki według Marii Montessori:
-
uczenie przez działanie - wychowankowie zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność;
-
samodzielność - dzieci samodzielnie podejmują decyzję dotyczącą miejsca, rodzaju
i czasu pracy; decyzja jest indywidualna lub podejmowana razem z partnerem; w ten sposób dzieci kształcą swoje indywidualne zdolności i nabierają doświadczenia w prawdziwej ocenie własnych umiejętności -
koncentracja - wychowankowie uczą się dokładności i systematyczności podczas działania
-
lekcje ciszy - dzieci nabierają wprawy w umiejętności pracy w ciszy
-
porządek - dzieci nabywają umiejętności utrzymywaniu porządku w swoim otoczeniu
-
społeczne reguły - łączenie w grupy dzieci w różnym wieku (zazwyczaj trzy roczniki), co umożliwia wzajemne uczenie się od siebie; wykształcenie u dzieci świadomości, że nie wolno przeszkadzać, ranić i niszczyć
-
obserwacja - to podstawowa zasada umożliwiająca dorosłym zapoznanie się ze światem dziecka; wychowawca powinien z baczną uwaga i dużym szacunkiem obserwować dziecko, aby zauważyć ewentualne przeszkody w rozwoju; obserwacja daje możliwość bycie przewodnikiem dziecka
-
indywidualny tok rozwoju - każde dziecko powinno rozwijać się według indywidualnych możliwości i własnego tempa, powinno podejmować tylko te zadania, do których jest już przygotowane; każde dziecko zasługuje na życzliwość, uwagę
i indywidualną opiekę wychowawcy.
Serdecznie zapraszamy do Akademii Malucha – koordynatorka Iwona Stefańska oraz właścicielka przedszkola Beata Wasilków wraz z załogą!